SP tar över miljötålighetslabb

Vid årsskiftet tog SP över Kitron Microelectronics miljötålighetslaboratorium i Jönköping.

– Kitron och vår elektronikenhet har samarbetat under många år inom olika provningsprojekt. Nu är det rätt läge att föra samman miljöprovningsverksamheterna. Kunderna får genom detta tillgång till SPs stora utbud av provningstjänster samtidigt som vi utökar våra resurser både på personal- och utrustningssidan, säger Mats Lindgren på SP.

Verksamheten bedrivs fortsatt i samma lokaler vid A6 i Jönköping och med befintlig personal. Ingångna avtal överförs och pågående uppdrag påverkas inte av övertagandet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
För ytterligare information, kontakta Mats Lindgren, SP, 010-516 54 47, 070-306 54 47 eller mats.lindgren@sp.se

SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut, Box 857, 501 15 Borås, Tel 010-516 50 00, E-post info@sp.se