Vattenmätare och debitering

En kurs för dig som arbetar med debitering, fakturering, teknik och /eller administration. Efter flera fullbokade kursdagar i Borås, Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg, Karlstad, Stockholm, Gävle och Malmö. Denna gång möts vi i Göteborg. Precis som tidigare år slår vi ihop två kurser till en. Två dagar för dig som arbetar med debitering och fakturering av vatten och värme, med teknik och/eller administration. Först en teknisk inledning om grunderna för mätteknik och vattenmätning, sedan praktiska detaljer om att byta och hantera vattenmätare, lite om databehandling och dessutom information om ekonomi, lagstiftning samt hantering av klagomål och kunder.

Syfte

Tanken med kursen är att försöka ge stöd för att kunna svara på och bemöta kundernas frågor om mätaravläsningar, fakturor, avstängning och liknande. Dagarna ger dig en grundläggande insyn i de regler som finns och du får höra om erfarenheter av vad som händer när man inte kommer överens. Sist men inte minst serveras några praktiska tips på hantering av kundsamtal och kundbesök, med fokus på svåra samtal med arga, hotfulla och missnöjda kunder.

Målgrupp

Vi vänder oss både till dig som arbetar med vatten- och värmemätare, utbyte, renovering och avläsning och till dig som arbetar administrativt med fakturering och uppföljning, i kundtjänst eller som handläggare av klagomål.

Utbildningstillfällen

6-7 dec 2017
Sista anmälningsdag:
3 nov 2017
Plats:
Loftet - Scandic No25, Burggrevegatan 25, Göteborg

Avgift

9 650 SEK (exkl. moms)

Kontaktpersoner

Kursansvarig
Kerstin Mattiasson

Tel: 010-516 53 80

Kursadministratör
Christine Bruseborn

Tel: 010-516 59 19

Dokument

RISE Research Institutes of Sweden, Tel 010-516 50 00, E-post info@ri.se

SP, Innventia och Swedish ICT har gått samman i RISE för att bli en starkare forsknings- och innovationspartner för näringsliv och samhälle.
Under 2017 kommer sp.se att vara en av flera webbplatser inom RISE. Besök gärna ri.se för mer information om RISE.

Dela den här sidan: