Kundwebbplats

Information om RISE Certifierings nya kundportal Ecert webb för ledningssystemcertifiering.

NYHETER        
Senaste nytt om kund/webbportalen 2019-03-22

RISE Certifiering introducerar inom kort en ny kundportal (Ecert webb).  
I Ecert Webb skapar vi möjligheter för framtiden, vi kommer att få många möjligheter som ej finns idag:

• Certifiering av personer, produkter och ledningssystem kommer att ske i samma system.
• Integrering med RISE framtida interna system för effektivare arbetssätt.
• Systemet är byggt på en modern plattform som ger oss möjlighet att utveckla kundnytta och effektivitet i våra processer.
• För ledningssystemskunder introduceras redan från början en funktion för verifiering av underlag för revisionerna

För er som kunder kommer samma funktioner att finnas som tidigare endast med ett nytt gränssnitt.


Observera att systembytet innebär att
mellan den 4 april - 8 april kommer den nuvarande kundportalen vara stängd.
Under denna period kommer man inte kunna logga in i systemet.
Efter den 8 april sker inloggningen i Ecert webb.

Innan övergång till Ecert webb distribueras mail till alla användare med inloggningsuppgifter
och nödvändig information.
För mer och löpande information vänligen besök Certifiering Ledningssystem kundwebbplats


Vad är Ecert webb?

Kundportalen Ecert webb för ledningssystem är en portal för hantering av revisioner.
Denna ersätter den tidigare portalen RISE Revision.


Här kan du som kund:
• Kommunicera med handläggaren/revisorn
• Få tillgång till dokumentation såsom;
• Offerter
• Revisionsplaner
• Revisionsrapporter
• Eventuella avvikelser
• Beslut
• Certifikat
• Historik
• Svara på avvikelser, rapportera in korrigerande åtgärder och ladda upp dokument såsom verifikat för eventuella avvikelser mm

Genom portalen har du överblick på uppdraget och vem som är din kontaktperson.
Du kan också kommunicera förändringar såsom adressuppgifter, antal anställda eller annat som kan påverka certifieringens omfattning.
Du får hjälp med att komma ihåg viktiga datum genom automatiska påminnelser

via e-post.


 

Hur komma igång?

När du får aktiveringsinformation via e-post följer du instruktionerna i meddelandet.
Dessa är detaljerade och beskriver vad och hur du kan göra.

Manual till den nya kundportalen för RISE Certifiering
Befintliga kunder som loggar in första gången:

1. I ett av de välkomstmeddelanden du får från oss hittar du en webbadress inne i texten. Den börjar med https://. Kopiera denna med din musmarkör, och klistra in i din webbläsares adressfönster, och tryck på returknappen.
2. Nu ska du få upp ett inloggningsfönster där du skriver in användarnamn och lösenord. Tryck retur.
3. Du kommer till ett fönster med en orange ribba nedtill. Klicka på ribban utan att fylla i användarnamn eller lösenord.
4. Du ska nu komma in på portalen. Om det finns certifikat till dig ligger det nedtill i rutan ”certifikat”. Om du har meddelande från oss, ligger det till höger i rutan ”Uppgifter/Avvikelser”. Om du behöver ladda upp intyg till oss, trycker du på ”Dokument” och använder knapparna där.
 

Relaterad information

Kontaktpersoner

RISE Research Institutes of Sweden, Tel 010-516 50 00, E-post info@ri.se

SP, Innventia och Swedish ICT har gått samman i RISE för att bli en starkare forsknings- och innovationspartner för näringsliv och samhälle.
Under 2017 kommer sp.se att vara en av flera webbplatser inom RISE. Besök gärna ri.se för mer information om RISE.