Personcertifiering via Kundwebbplatsen RISE Person

Information om RISE Certifierings kundwebbplats för personcertifiering - RISE Person

Vad är vår Kundwebbplats RISE Person?
- En portal för digital ärendehantering.
- Ladda själv upp dokument, intyg och relevanta handlingar.
- Kunden kan kommunicera med handläggaren.
- Endast tillgänglig för kund (säkerställer sekretessen).

Driftsäkerhet
- Vår ambition är att RISE Person ska vara tillgänglig alla dagar om året, dygnet runt, med möjliga undantag för service.

Du

- som söker ett personcertifikat får inloggningsuppgifter till RISE Person
- skickar in dina dokument/handlingar till oss genom uppladdningsfunktionen, glöm posten!
- har omedelbar överblick på ditt ärende samt alla dokument som är inskickade till oss
- ser vem som handlägger ditt ärende samt vilken certifiering och behörighet du sökt
- ser vilka uppgifter vi har registrerade och kan skicka in ändringsbegäran om något är fel
- kommunicerar med din handläggare via meddelandefunktionen som alltid är öppen
- får meddelande via e-post om kompletteringsbehov, beslut och certifikat
- kan när som helst och från vilken dator som helst visa eller skriva ut ditt certifikat
- får alla dokument som rör ditt certifikat digitalt signerade av RISE Certifiering och legalt gällande
- behöver inte längre bekymra dig om att förlora ditt certifikatsdiplom.
- får hjälp att komma ihåg viktiga datum med automatiska påminnelser via e-post.

Hur använder du vår kundwebb?
- När du har fått aktiveringsinformationen i e-posten så följer du instruktionerna där
- Logga in till kundwebben genom att klicka på "logga in" högst upp på på denna sida
  eller på länken till höger.
- Välj sedan:

  1. Personcertifiering:
    Denna fliken är den enda som är tillgänglig vid personcertifiering.
  2. Läs första sidan noggrant:
    Här finner du viktig information.
  3. Nyheter/information:
    Till höger på första sidan hittar du länkar till nyheter och nyttig information
  4. Mina Certifieringar:
    Finner du till vänster på sidan och när du klickat här visas dina certifieringar
  5. Välj Certifikat:
    Välj det certifikat du vill administrera i menyn. Har du bara ett certifikat är du direkt inne på detta.
  6. Informationsfältet:
    Detta ser du överst och här kan du se alla övergripande uppgifter om ditt ärende/certifkat.
  7. Forum/Meddelanden:
    Här skickar du och får meddelanden. Brev, telefon eller e-post är inte nödvändigt.
  8. Dokument:
    Här ligger alla dokument/handlingar arkiverade som du eller vi lägger upp.
  9. Skicka in handlingar:
    Denna fliken blir endast synlig när du som sökande/certifierad ska göra något och det är här du
    laddar upp dokument/handlingar till oss vid nycertifiering, årsrapport, förnyelse.
  10. Kontaktuppgifter:
    Här syns dina personuppgifter och de uppgifter om anställning du skickade in med ansökan.
    Titta här och se till så att alla uppgifter är korrekta. Om det är något fel använd korrigeringsfunktionen.

 

Kundwebben ska utvecklas och bli bättre över tiden. För att detta ska kunna ske önskar vi synpunkter på tjänster du som kund önskar se i framtiden. Kontakta gärna kundwebbsansvarige certifieringsingenjör Ulf Petersson, via e-post ulf.petersson@ri.se på RISE Certifiering om du önskar framföra kritik eller önskar en framtida tjänst.

 

Relaterad information

Se även

Logga in på kundwebbenDokumentet öppnas i ett nytt fönster
RISE Research Institutes of Sweden, Tel 010-516 50 00, E-post info@ri.se

SP, Innventia och Swedish ICT har gått samman i RISE för att bli en starkare forsknings- och innovationspartner för näringsliv och samhälle.
Under 2017 kommer sp.se att vara en av flera webbplatser inom RISE. Besök gärna ri.se för mer information om RISE.

Dela den här sidan: